MelayTv Logo
Thumbnail
Ikan Pari Melahirkan Anak

by Rancho Prerajulisation on Saturday, July 07, 2012
37421 points

jom saksikan kebesaran Allah S.W.T. Lihat bagaimana ikan pari ini masih sempat melahirkan anaknya walaupun di atas darat.

Category:
Tags:
Sumbangan:

TINGGALKAN KOMEN

facebook comments:
Wan Kers: apa la seksa mcm tu.biaq la dia beranak dalam air.terok la.seksa.aku dpt rasa seksa ibu ikan pari tu.ish apa la.sedihnya aku.
Mark Aliew: klu sy dapat sy lepas anak nye.
Idzswan Wan: knp la x d humban balik ke air 2.... seksa ikan pari 2 nak melahirkan anknya. sedar ke x org yg merakam video ne, begitula seksanya ibu kita melahirkan kita.
Emi Bahaman: orang yg ragam video ni memang lah teruk..masukakn lah dulu ke dalam air masa dia nak beranak tu..tak smpai hati tengok video ni..memang ikan pari tu dpt masa memancing tp kesian sngat tercunggap cungap dia nak bernafas.siap terbalik kan pulak ikan tu...ish tak patut...
Mohd Fitri Mohammeddin: betul tu seksa dia melahirkan ank camtu..lepas dulu ke air ada rezeki tarik balik...
Sayap Rock II: kesianye ikan pari tu....... jaat tol manusia nieeeeeeeeeee.. bia la ikan pari tu bsalin.. bkn nk tlg pn :'(.
Reez Reeza: 1st time tgk......
Jane Subra: wow! fantastic !!!
Cyiema Jfr: kesiannya.... :((sakit tahu dak melahirkan anak.....walaupun hanya bintang tapi ikan nie makhluk allah... :((
Ciku Ciku Are: btl2 seksa ikn pari..kesian tol ikn pari 2...jahatttttyyyyeeeeeeee dorg...:(
Fita Maria: eeee kejamnye org yg rakam n tolak ikan dlm air tu..ase nak mrh2 dye..dye taw x btapa sakitnya nak beranak....kesian ibu n ank2 dye..
Casa Gaara: btol to bia la brank dalam air kesian ikan to.
Muhamad Arif Adnan: aduhh. kesian betul ibu ikan pari tu kan. :(
Cik Umi Fatimah: kejammnye! menciii
Sunny Loverz: erm... kire org nie teruje giler ikn nie nk mlhir kn smpi xsdr yg die dh wt penyeksaan terhadap binatang... erm... binatang pon tahu rase sakit lh weyh... aduh..mane otak org yg wt nie smue... dtk kt lutot ke ap... x thu nk ckp pe dh... ya allah...
Vana Vani: wadoh wadoh wadoh kesian banget tuh.............
Muhairi Yunus: Siannya..wlupn ikn 2 hnya binatang tp dprlakukn mcm 2 skali..kejam sgt2. .skit tau mlahirkn...
Vana Vani: tq......Vicky Hellmoshitter
Noor Rahim: Pm...
Rasyidah Daud: org yg amek video ni mmg x berhati perut. klu yes pun nak si ibunya, lepaskan la anak2 tu. dah siap bersalin br nak jirus air. bodo punya olang la...
Siti Atiqah: klau tgk smpai abes, org ni lpas kn smule..mybe die nk saksikn sndri cmne ikn tu melahirkn anknye, klau die lpaskn awal2 msti x nmpk n x dpt rkm se jelas cmni..wlpn perbuatan die nmpk agk kjam..mungkin org ni ade trpikir tuk masuk kn ikan tu ke dalam bekas berisi air, tpi melalui cara die melepskn smule dlm air pun kite the dpt agk, die tkut nk pgng ikan2 tu...jd sy rs die x la kejam sgt...(hny skdr pndpt).....=).
Juma Jue: bodoh nyer lar org nie...dh tau ikn 2 nk melahirkn ank..lpaskn lar dia dlm air...biar dia beranak dlm air n hdop ngan ank2 dia...mmg seksa lar dia nk melahirkn ank...kcian sgt tgk dia...klu lar org yg rkam nie Allah seksa mcm nie...mcm mn rsa...
Amin Rosli: Ape lah korang ni.... Kire bagos lah maksaleh 2 lepaskan balik ikan 2semua.... Klu melayu lah aku xtau nk ckp ape2... sbb melayu ni pon ade pelik nye jugak ok... xpayah nk kesian2 klu lah dieotg dh set nk tangkap ikan yg mcm 2 boleh lah nk sian2 pon...huhuhu
Riey Heri: benggap betul orang yg rakam ni,letak la dalam air anak ikan pari tu bodoh........ klu ko yang kena mcm tu baru ko tahu,semoga perbuatan ko ni akan dpt pengajaran dari Allah................
Mariam Rustam: seksa ikan tu. astaufirulwa al azim.
Rudy Adad: betul tu........lepaskan...saja ikan..ne..kalaulah..anda seorang manusia...yang berperikehaiwanan........ nak makan pari pun...kena pertempat...kerana....haiwan ini juga... ingin hidup di dunia...... tanpa ada musuh...... dan tanpa ganguan....... bak..kata.... rasalah dada sendiri,,,,,sebelum.......anda..... memakan...ikan yang tak...berdosa........fikirkanlah......
حفيظ نوريزب: die igt ikn tu org kot nk beranak ats darat..bodohla..bia la die branak dl pastu tarikla blk...
Venere Veritas: kan dia da lepaskan.. aku ingtkan dia lepaskan anak je mak dia.. dia amik bwk blk.. last2 semua dia lepaskan.. x perikemanusiaan ke tu?
Venere Veritas: dia da lepaskan la.. tengok la smpai abis~
Venere Veritas: dia da lepaskan semua skali.. len kali tgk smpai abis baru komen..
Venere Veritas: kalau jahat dia x lepaskan smua balik.. dalam fikiran aku ingt dia lepaskan anak je.. last2 smua dia lpaskan~
Venere Veritas: dia x tolong sbb biar ikan tu beranak semula jadi... lets nature take it course..
Nur Kiki Khaley: kan die lepaskan x lah kejam sangat
Kay Stelyanna: ibu ikan tak mati ka?
Kure Putih: memangla di lepaskan semua tapi masa nak melahirkan tu tak patut sgt haiwan tu diseksa begitu
Ahmad Zarl: ntah2 dah mati pun masa dia masukkan balik sbb tak cukup oksigen
Nor Hapiza: ksianyaaa....... ikan pari kan duk lam air.... knape x letak je ikan tu lam air mse ikan tu nk branak... seksanya nk nafas pastu nk terang anak dy lg...
Maira Soffiya: venere veritas&kiki coco lala : tp xelok la,ikan tu pn nk branak dlm keadaan yg selesa..cb korg bygkn korg/bini korg branak org len ramai2 dok tgk...binatang ade perasaan jgk..
Hairul R. Hafni: Korng yg komen ni semua tk cukup ilmu.. Utk pgthuan semua, haiwan air seperti ikan dan haiwan inverterbret air lain spt ketam, sotong dll tidak termasuk ikan lumba2, tidak mempunyai deria sakit, sbb tu tkada hukum utk menyembelih haiwan2 ni. Jgn la nk bnding kan ia dgn manusia atau dgn haiwan2 mamalia lain. Org dlm video ni dh cukup baik lepaskan. Kalau aku yg anak aku lepaskan yg ibu aku buat kari. Jgnlah korng pulak yg dpt dosa memaki hamun org dlm video ni.
Hairul R. Hafni: Manusia mmg seksa melahirkan anak, ikan pari tidak, sbb dia tkde deria sakit. Jgn nk bandingkan ikan dgn manusia, sgt berbeza.. InsyaAllah ikan pari tk seksa apapun.. Cuma sesak nafas sikit.. Huh
Ilmi Hakim: eksperimen ni
Kiki Lala: mybe manusia ni nk tgk mcm ne care ikan pari baranak kot..ppe pon bgusla die tetap lepaskn ikan 2...wink wink.
Hafiz Zakaria: elokk nakk mati baru nakk lepas.. bodo punya..
Adzim Farouk: ape yg kejamnye elok la tu aq tak penah tau pon pari lahirkan anak mcmtu kalu die letak dlm air tak nampak sgt.
Asman Nst: klu si pemancing leh scan dulu xda la jd mcm tu ape la
Zul Esaine: Venere Veritas ko 2 yg bodoh...dah seksi baru nak lepas kan..cube kalu ko org seksa dulu baru lepas ko nak...ada akai guna la bro...
Zul Esaine: Ahmad Zarl mungkin...
Zul Esaine: kalu semua org mcm ko..alamt nye musnah la haiwan kat dunia ni..n ganerasi akan datang pun dah x kenal haiwan kat dunia ni... nak ckp pikir la bro...jangan penting kan diri jew...
Gautham Raj Ananth Raj: Ya haiwan takda deria sakit, try pukul kucing atau anjing, dia akan tersenyum kat kita sebab dia takda deria sakit bro...
Hairul R. Hafni: Ikan pari is a fish. Fish do not have pain receptors. Not like mammals such as cats and dogs.. Ikan pari mmg dicipta tuhan untuk ditangkap dn dimakan. Ini semua mmg ada dlm alquran. Aku dh pikir bro bru cakap. En raj. Kucing dn anjing mamalia, haiwan ini ada deria sakit. Ikan pari adalah haiwan ikan dan ia tkde deria sakit. Paham tak!
Hairul R. Hafni: Zul esaine: Ngko yg komen tk pikir? Ko lps ni jgn makan ikan. Pi makan batu je. Aku tanya ko blk, kenapa dlm islam haiwan spt ikan tkperlu disembelih tp haiwan spt lembu, kambing dn haiwan mamalia lain diwajibkan disembelih dgn betol? Sbb ikab tiada deria sakit. Ikan ko blh tngkap, terus masuk periuk dn masak. Tp lembu boleh buat mcmtu?. Ko yg kena pikir sblom ko komen dulu ya
Zul Esaine: Gautham Raj Ananth Raj NI LAGI sorg manusia bodh...manusia yg hati syitan mcm korg ni jew yg ckp mcm 2...ckp x gune otak....ibarat jumpe harimau...kalu ko nampak dy ko pukul dia apa dy buat...atau pun ko duduk diam2 n berdoa..apa akan jd...pakai akal n otak..jgn gune kepala lutut bro...
Gautham Raj Ananth Raj: Zul, manusia bijak pandai, dengan mudah mengatakan orang bodoh kalau emotional sangat pi lakon filem lagi. Bagus bro...
Noraiza Musa: KALAU TAKDE VIDEO NI , SAYA TAK TAHU PULAK MCMANA IKAN PARI LAHIRKAN ANAK.... APA2 PUN SAYA DAH TGK....
Rohani Ahmad: betul tu.. kasihan...dah lemah ibupari tu..memang tak berperikemanusian..
Rohani Ahmad: oh ye ke Hairul R.Hafni?..tapi kita tengok tu sangat kasihan..
Fatin Nur Darina: tapi rasenye ibu ikan nie dh mati..bayi pari tu pon rasenye tak ckup oksigen..small minded people.
Fatin Nur Darina: n rasenye sume dh nak mati..apelah dowang nie..trsekse ikan nie..
Adil Hanafi: korang nie pown satu bongok jugak,, main cakap je org tu kejam..tgk dulu la video tu smpai abes..tu la manusia cepat sgt menilai org yg bukan2..
Naga Siung: betul tu...xsalah sesiapa pun dlm hal ni...tu secara xsengaja je.dia seorg kaki pancing.apa yg berlaku semuanya diluar jangkaan...kalau xdirakam xda la kita semua komen dkt sini...tu cuma sebagai pengetahuan yg ikan pari beranak.kalau xramai org xthu yg ikan pari tu beranak....
Kak NiNie: kejam la tu even dia dah lepaskan,, tap dia dah bese beranak dlm air mayb senang,, tap tgk mulut dia tercungap2 ishkkk x sampai hatila,, x taula aku ni ke yg agak sensitve tp Allah dah jadikan hati aku ni mudah kesian n x boleh tgk 'penyiksaan' ni..
Aishah Rahman: menatang punya org..otak xde kew.nak baranak lg..nak bernafas lg..ce bayang klu pompuan nak beranak pastu kita letak dlm air xpun pedap mulut dia xbg nafas..camner agak2..sial..
Aishah Rahman: Nur Kiki Khaley kejamla..nak beranak lg..xde air mana leh nafas...
Aishah Rahman: tau takut kena libas ngan ekor..
Steve Vent: Ikan pari mmg macam ni... klu kita dapat je ikan pari ni pancing ke dan sewaktu dgn nya, dia akan melepaskan anak nya....
Aiiuu Amelya: kasihan parix :(
Firdhaus Sharimin: seram la aku tengok.
Karina Putri Dewi: jahat bgt sih kenapa d biarin gtu pasti kesakitan bgt tu ibu n anaknya jahattt
Kiera Shownza: hahahaha....xde la kjm pon....
Kiera Shownza: hahaha..apo la korg niew...psl ikan pon nk membodoh2kan org lain...law nk nshtkan org xpkai bhse2 mcm tu xleh agknyer....kesian lak aku tgk korg niew...hahahaha
Kiera Shownza: law tgk manusia melahirkan ank,lagik seram taw...huhu...
Kiera Shownza: betul tue....huhuh...
Kiera Shownza: kalau ibu ikan tue mati, msti dah timbul kan..
Veronica Novi Rumetor: ish kasianlahh..sedih aq tengok..apsal tak bagi tu ikan beranak dalam air lah.
Pendekar Mustar: kalau dia lepas kan tak ada lah vidio ni.ala hai pikirin lah. ko orang semua patut betuah,sbab ko dapat tngok vidio nie,
Pendekar Mustar: btol two cik siti
Shazura Wawa: kesian sangat..klu nak sgt tgk ikan pari bersalin..kenapa xtgk kat youtube! brapa byk plak manusia yg kejam seksa haiwan mcm tu! sesungguhnya pembalasan jadi blik..x kat korg kat keluarga korg..ngat..pembalasan mmg ada..
Muhd Arief: bodoh punya orang.
Adhwa Mahyuddin Aldi: ikan pari ialah ikan yang berbeza badan dari ikan lain kan tapi, ikan semua bertulur tetapi kenapa ikan pari beranak Sila Jawab Disini:
Ca CHa: sakitx,,,,,,,,
Seo-ji Hye Hye: bodoh punya org dh nk mampos bru nk lepas kn
Seo-ji Hye Hye: Hairul R. Hafni xde nya bang ikan pari sme cam ibu nk melahir
Mohammad Maswira: rezeki..rezeki jugak lepaskan anak dia yg baru melihat duni tu..mak dia kau panggang la....
Mohammad Ashraf: eleh...kan itu boleh d jadikan sbgai satu plajaran juak...nampak vdeo ni, baru sya tahu mcm mna pari melahirkan anak..org tu pn dah lepaskan...apa yang kejam pula??????????????dowh....
Kiera Shownza: btol2...agpon ikan pari nie lau masak asam podeh kAU2 org melaka,nyum2,sodap siot....huhuhu:P
Mohd Hafizol: lol , klu bnda ni jd kt korg smua , dah alang² pegang kmra , msti rkam kan? dlm fb tckp la nk lepas la tu la , bnda kita x pnh tngok , sure rakam , btul x? len kali jgn tngok n comment video nih klu x suka , easy :) , spa pnah tngok real dpan mata ikan pari branak? xkn , tu skdar nk tnjuk , lg pon dia x sngaja dpt ikan tuh , can't blame he laa = =.
Khairul Ridhuan: benok laa wak nyayo ko nate..
Abd Asnan Amna: Korang yg nak komen biar ler ikut pikiran bkn ikut perasaan. x ler teruk sangat org yg rakam tu mgkn kalu kita d tmpt dia n ada kamera mgkn kita pun rakam jga coz 1st time tengok.Istilah x patut tau kejam x ble kita persoalkan coz kalu kita bnyk tengok chnel disc lg bnyk x ptt n kejam yg kita tengok tp org tu rakam jer coz dah lumrah alam. jd pikir2 n renung2kanla.. (Cian kat org yg rakam ni niat dia baik nak bg org lain tengok tp yg dia dpt komen buruk pla).
Syabil Syahiran: X JAHAT SANGAT..KN DAH LEPASKAN..X DENGAR APE DIA CAKAP... let it go..
Axie Fezeree: Mcm ikn tuh naik sendiri jer nak beranak kat ats tuh
Axie Fezeree: Erk.. X nmpk pula mata kail tuh..hheheh
Azreen Niza: apa lah org yg pancing nih, dah lah sakit nak beranak, sakit coz x dpt bernafas..nih bkn org lah derrr...ikan bernafas dlm air..cuba rasa kalau wife diorg beranak, ada org lain tekup mulut sampai x boleh bernafas..samalah , mcm ikan nih..tercungap2 nak bernafas..
Nur Iman: kau blaja kitab mana yg binatang xda rasa sakit??binatang pun makhluk Allah,,,kau tahu ke dia x sakit try kau jdi binatang tu apa lkau rasa sakit ke x jgn jdi jahil sgtlh fkir dlu sebelum ckp bro
Kiera Shownza: hahaha....rileks bro0...
Aidil Ashran: orang putih mana nak paham bahasa melayu yang korang dok komen bahasa melayu ni? hahahaha APTB lahh!
Puteri Nurulnadeera Suhada: sekse ikan 2 macam 2.. ta ad hty perot ker!
Noraeleza Salleh: bodoh la org ni..sian dia..dah lahirkan anak...dibiar atas darat lak t..anak2 pari tu lak jadi nyawa2 ikan..huuu mmg la ikan...p sian..ptt biar beranak dlm akuarium ke.
Siagian Shorinji Kempo: kejam.... lepas dong..... :'(
Jinuin Danial Day Lewis: Noraeleza salleh: jgn marah..org yg tnkp pari tu tk tau pari tu nk beranak..tp biasanya anak2 pari tu diorang akan lepaskn ke laut..dont worry..saya tau coz saya slalu terpancing pari yg br nk beranak tp lps balik ke laut...hehe
Malek Exrimah: omputih ni xde otak....

VIDEO RAWAK

sds