MelayTv Logo
Thumbnail
video hukuman pancung ruyati binti satubi

by Adi Jason on Friday, June 22, 2012
49341 points

video ni kat indonesia hukuman pancung ruyati binti satubi

Category:
Tags:
Sumbangan:

TINGGALKAN KOMEN

facebook comments:
Guna Iskandar: takde org tengok ker, takde org komen pon.
Iwan Yuri: bkn kt Indon la...kt Saudi...
Abdul Hakim: semua takut nk tgk...ni la hukum allah! allahuakbar!
Tom Pheruzza: ade org tgok tp mls nk komen....salah komen, kna balik.....
Akmal Erli: org indon tp di pancung kat saudi.. pancung mmpunyai bnyk mksud dan hikmah.. salah stu nya ialah, Allah s.w.t mnampakkan hkuman dunia yg bgitu ngeri kpda smua umat manusia.. sdgkn hukuman dunia pun dan ngeri dan mnakutkan.. apa lgi kat neraka... Wallahu'alam..
Mohd Sazlan: klu nak tau hukuman pancung x menyiksa mangsa..bebanding dgn hukuman dunia lain mcm gantung dll..
Si Jeff: bukan tak ade tengok tp ngeri...rasa badan terhiris2... moga2 smua dapat iktibar daripada segala yg berlaku. baik buruk..kita jalani khdupan dgn bersih. <3
Emi Bahaman: tak berani nak tengok...takut..
Sukma Sue: Knapa dia kna pancung kak
Emi Bahaman: kata nya dia membunuh majikan nya dan dia mengaku,tapi orang pertikai kan hukum pancung tu kejam..tp itu undang undang arab saudi.
Zainie Saad: Rasanya..kalau lah hukuman ni dijalankan di Malaysia...rasa2nya..mahu runtuh kedutaan Malaysia di Indonesia kena langgar dengar perusuh..
Mohd Sani Soid: Klu hukum hudud nih buat kat Malaysia... confirm takder org berani bunuh dan buang bayi...
Mohsein Kamarulzaman: kalau x bunuh kena rogol dgn majikan...terpaksa le bunuh demi mempertahan maruah wanita, tp dah hukum hudud kat sana bersalah membunuh kena pancung......salah aku kerana mempertahankan maruahku...please share.
Ashraf Kamaruzaman: apa kes? bunuh majikan dia ke?
Mohd Fahmi Rossi: ya allah... kalau aku mati jgn la sebegini....apunkan la dosa2 ku.... jauhkan aku dari seksa api neraka mu.. amin..
Mohd Hafiz: ya allah..seram aku tengok pancung2 nie...
Richard Terry Charles Leo: Sungguh kejam......saitan bertopengkan manusia.
Kharlz Khairul: menolak hukum hudud pun,,,telah dikira munafik....RAKYAT MALAYSIA,,ramai yang menolak hukum hudud... istighfar banyak2,, mengucap,, dan segera kembali ke pangkal jalan n_n
Eko Yulianto: harus di lihat dl, kesalahannya apa, kl membela diri krn mau diperkosa majikan masa' dihukum pancung?
Charm Mien: kenapa dia kene pancung?
Narong Pair: Mudah2han ALLAH meletakkan tempat saudara seagamaku ini ditempat Kekasih2Nya. Hakikat apa yg berlaku sebenarnya di antara mereka adalah urusan Sang Pencipta. Jika di hati itu ada rasa takut pada MATI maka wajarlah kita sebagai makhluk takut pada yg menguasai MATI iaitu ALLAH hakikatnya dan pada apa yg kamu percaya@sembah (untuk agama lain/kerna tiada agama yg mengajar kepada kejahatan). Justeru kita wajiblah bersedia didunia (melakukan kebaikan sesama makhluk) untuk melalui alam selepas merasai kematian,, wallahua'lam..Sekadar ingat mengingat sesama makhluk walaupun berlainan agama. Manisnya berkasih sayang kerana ALLAH =).
Phalanx Spear: hudud ni hukum tuhan..bunuh dibalas bunuh tp nk jtuhkan hukum bukan mudah..sume mnde diamik kira, saksi, wali dll..hukuman di nmpk kejam dimata..tp sbnarnye hukuman ni plg x menyakitkan krna si pesalah x smpt merasa sakit pn..sape blja sains mgkn pham..aku nk trangkn pn x pndai..org yg dhukum ni sbnrnye brtuah, sbbnye die tau bile die akn mati apabila kpla brcerai dr bdnnya, dgn keizinan Allah jua..mknya, dia punya kesempatan ntuk brtaubat n mmhon keampunan pd Allah..brbnding kita, yg kerap melakukan dosa, tnpa mngtahui kita punya masa ntuk bertaubat..adakah esok masih ade ntuk kita? wallahua'lam..
Phalanx Spear: sorry bkn wali silap tu masuk bab kawen plak..
Rahman Abdul Razak: Dashat gileer! tp wa respect tukang pancung sebab die pancung skali jalan jerk hilang terus kepala. xd la seksa spe yg kne pancung...
Ahmad Bulat: ni time kt saudi..pasal bunuh majikan die..tu la hukuman yg die dpt..ape nk wt... al-fatihah
Tg Rania Irish Issabelle: Allah Maha Mengetahui.Kalau benar wanita ini mpertahankn maruahnya, Allah itu Maha Pemurah Lg Maha Mengasihani. Smoga Allah mengampuni segala dosa2nya. Ameen3x.
Hery PC: oh setau saya ngak kalau memang terbukti dia buat pembunuhan keji gue jamin masyarakat semua pasti terima.....
Ejai Shariff: bg pandangan aku..hukum pancung nie nampak ngeri..tp bg pesalah..kesakitan yg dorg rase sekejap..cume menakutkan org ramai je..supaye insaf.
Zainie Saad: maaf kalau tidak benar ya Hery PC..saya cakap melalui apa yg selalu terjadi pada kedutaan Malaysia di Indonesia..Tapi saya pasti, hanya segelintir rakyat indoensia yg bergitu..yg majoriti pasti masih mempunyai sifat hormat menghormati sesama kita...Malaysia dan Indonesia kan serumpun...cheerss ;)
MuAz Mus: azab dunia? azab api neraka lagi teruk bro? ya allah ampunkan org dihudud itu ya allah......ruyati...amin.
Jeffry Egielynchi Masion: kotoh
واسمي محمد عزيزان: Wali??kau terlajak pengatahuan ni,,hahhaha,, ---> aku gelak berguling2...
واسمي محمد عزيزان: Err,,akak,,salah tu,,itu bkn hukum arab saudi,,tapi hukum hudud,,hukum an seperti ini tertulis di dalam al quran..ia nya dari allah swt,,so tak boleh tolak la...
واسمي محمد عزيزان: Ini hukum hudud,,hukum hudud hanya untuk orang islam,tidak di kenekan kepa mereka yang bukan islam. Pesalah adalah warganegara indonesia dan beragama islam, mengaku telah membunuh majikannya.
Emi Bahaman: bertuah ke pesalah tu...bertaubat kepada allah bukan lah hanya kpda mereka yang di dapati bersalah..kita pun harus sentiasa bertaubat dan meminta keampunan dari allah sesungguh kita semua di dunia ini tidak seorang pun yang akan terlepas dari kematian..
Kak Ngah: Ya allah ngeri nya..menyesal aku tgk video ni. Hukuman pancung kat dunia nmpk sgt ngeri, kat akhirat esok byg kan lah beribu kali ngeri...sian maid tu...semoga roh dicucuri rahmat..
IjAm Jer: xpi hukum hudud tu diturun kn dari bumi maner
Nor Aini Mohd: Bt0l3;D
Vtec Gsr: aku pernah jumpa tukang pancung tu...serious cool...boleh buat lawak lagi dgn dia..igt garang.
Sahar Ismail: Itu pasal la kat M, sia sesetengah pemimpin tak nak hukum hudud takut terkena tengkok sendirinanti..
Muin Fatiyani Fatehah: alfatehah
Rozzaidi Rozhan: Pak Arab Gile...
Syafiq S Single: btul3
Ariffatri Gerald Mohammad: kalau dekat negara arabi, kaum wanita banyak yang teraniaya...sedangkan dalam hukum syariah tak depun seteruk yang dinyatakan, setakat aku tahu tak depun hukum pancung yang melibat2kan mana2 kesalahan melainkan kisas dan homoseksual...dalam kes ni....scary jugak.
Mark Aliew: agak2 lah nak pancung ingat ayam ke ape
Saifudin Musleh: Kes ni jatuh hukum qisas..bunuh hukumnye bunuh..
Amer Lgg: hukum ini menjadi tauladan utk seluruh manusia agar tidak melakukan kejahatan... hukum pancung dilakukan kepada mereka yg telah melakukan pembunuhan keatas manusia lain & kesalahan2 yang berat... klu nak tahu, kenalah rujuk dengan orang yang lebih arif... hukum ini adalah wajar di lakukan di Malaysia...
Amer Lgg: Mark Aliew :(agak2 lah nak pancung ingat ayam ke ape) kamu kena banyak belajar tentang kehidupan... cara kamu cakap menunjukkan kamu ini cetek pemikiran... habis org yang melakukan pembunuhan keatas manusia lain, bagaimana? hukuman pancung inilah hukuman kepada mereka yang membunuh manusia lain. adilkan? org yang membunuh hukumannya di bunuh...
Argus Md Yusof: tak baca la Quran ke? kitab mana kau baca...
Argus Md Yusof: bagus lagi kalau kena rogol... maid tu sendiri tau yang hukuman untuk bunuh adalah bunuh... dan hukuman untuk rogol bg yg dah berkahwin juga rejam sampai mati...kalau maid tu kena rogol.. dah tentu majikannya kena hukum rejam sampai mati kalau dah bernikah...tapi kalau dia nak bunuh juga majikan dia, nak buat macam mana.. hukuman untuk bunuh tetap dijalankan, hanya Allah yang tau.. kalau dia tak bersalah. Wallahualam.
M Zainal Abidin Mamat: Ini hukum pencipta.. Bukan hukuman manusia buat..
Amir Asyraf Fawa: Mark Aliew ...nape nak pertikai hkuman pncung...??ko rase hukuman gantung tu bgus sgt kea...??
Achmad Harris: Ya ALLAH S.W.T semoga amal ibadah nya diterima disis ALLAH S.W. T yang menghukum semoga dimasukkan dineraka.
Shigeru Kurosawa: islam dah tu indah. peringatan dah di beri sejak 8000tahun yg lalu tp masih pandang remeh jd kata xtau atau xpernah dgr..... dah di larang jgn tp kenapa nak jgak jd apa yg hukum itu ada setimpal dgn syara'. buat jhat di balas jhat. buat baik di balas baik....kan islam tu adil lg saksama. tp harus lah di bicara dgn seadil2nya......
Nurule Areinn: ape slah yg dibuat smpai dhukum pncung?
Fiq Az-Zuhaily: واسمي محمد عزيزان Btul la tu saudara kemaafan dari wali@waris untuk menggugurkan hukuman hudud ini..klu wali@waris tak maaf...hukuman dijalankan
Nazry Roslan: Mark Aliew kalau ko pun wat salah yg ikot hukum islam ko pun kne pancung gk.......ok r..islam tu adil.
Joe Selama Lamanya: huku
Joe Selama Lamanya: mereka yg setuju ngn hukum hudud nie..sama la ngn pas yg tgh gila kuasa tu..arab mgasah pdng utk tntonan dunia...so takyah la taksub sgt..mcmlah negara arab tu takde zina..rompak.curi.rogol..tp mana hukumannya..takkn pancung kpala je..mna hukuman yg lain bukti pernah arab lksanakn.mmg huhud ni hukum Allah..tp di bumi nie..manusia mnakah yg layak buat hukum huhud..manusia zaman sekrg semua haprak..gila kuasa..bkn ikhlas nk lksanakn...silap2 kepala ko melayang di pedang org yang jahil...
Farasuhana Abdul Rahman: Ini kes bunuh ank majikn..bdk kecik umo 5thn raseny..kes bunuh mmg d bls bunuh klu blAku kt negra arab..xblh nk nafikanny...
Ana Abdul Rahman Ana: pnjg lg umur tok adi mek,dpt lg lh lutfi tgk
Rellis Kisbuk: orang arab memang mau benar sendri. cam sial
Muhammad Zawir: nk buat tpi spe yg xnk.tnye la pemimpin negara anda..
Muhammad Zawir: ade gak yg nk petikai kn hudud, subahanaallah...
Muhammad Zawir: ade gak yg nk petikai kn hudud subahanaallah..
Muhammad Zawir: nk wt tpi sape yg xnk..?,tnye la pemimpin negara anda..
Encik Hantu: nak jatuh jantung ak tngok nie..
Ardi Chinta: kamprett all coment klian ga guna bngets itu mnusia bkan bntang setan..
Sukses JssTripler: %$@&^
Malik Shariff: dah salah der...lgipun kes ruyati nie kes teruk der..dia bunuh budah tuuh guna pemotong daging der~~ingt ape???Lembu ke budak tuuh..
Malik Shariff: Kharlz Khairul betul tuuh!!...
Ly Ahya: ngamlah bah itu....untuk pesalah yang membuat salah...yang penting kesalahannya ngam dengan hukumannya....
Muhammad Saifullah: mula2 sekali mintak maaf kepada semua yang baca komen ni(makesure baca hingga habis)..sebenarnye mungkin bukan semua yang tahu tentang hudud ni including Orang Islam sendiri.... yang dah tahu tolonglah jangan senang2 nak marah..gunakan akal untuk berbicara cuba bagi tau tentang hukum hudud ni..ok..hudud adalah salah satu cara yang terkandung dalam kitab AL-QURAN.. dalam Islam untuk menghukum pesalah seperti berikut ; membunuh hukumanya dibalas bunuh..mencuri dipotong tangan..berzina bagi yang dah berkahwin direjam sampai mati, berzina yang belum berkahwin disebat 100 kali dan pelbagai lagi.. tetapi sebelum memberi hukuman kepada pesalah antara yang di titik beratkan adalah.. mempunyai 4 orang saksi, penghukum(beragama Islam, tahu keseluruhan tentang hukum hudud, dan sunnah waljamaah[orang yang mengikut Al-Quran dan sunnah Rasulullah S.A.W), dan pelbagai lagi diambil kira..ll ingat hukum hudud ini mengajar kita supaya sentiasa beringat kepada ALLAH S.W.T..jangan menganggap hukum hudud tu kejam..sebenarnya manusia itu adalah kejam..sejak zaman nabi adam lagi sudah ada pembunuhan antara habil dan qabil(anak nabi adam sendiri)..gunakanlah masa dan waktu membaca kisah2 nabi2 Allah..ingat hudud bukan sebarang hukuman tetapi mempunyai banyak hikmah cuba bayangkan kalau hudud dijalankan insya'allah aman dunia bagi yang muslim hudud hanya balasan didunia bagaimana pula akhirat? wallahualam.... "Dan sesiapa yang melanggar aturan-aturan hukum Allah maka mereka itulah orang-orang yang zalim." (Surah Al-Baqarah, ayat 229)..saya minta maaf sekali lagi yang baik datangya dari Allah yang buruk datangya dari diri saya sendir..kalau saya ada salah dan silap atau kekurangan harap tegur ataupun tambah pengetahuan anda..
Doki Doki Fieza: da gitu hukumnya.... da wat dosa cam ayam mstilah hukuman pn yg stimpal!!
Shinod Power: Mark Aliew ayam org sembelih ler
Meyla Kamilah: Subhanallah..
Aidil Fikri: perempuan tu buat ape sampai kene pancung?
Azmi Zen: jikalau tak nak diri 2 di pancung macam ayam so jangan buat salah,,, knp nak takut kalau kita tak buat salahkan,,, ^^
Azmi Zen: ngerikan,,, mesti ramai yang tak berani buat kesilapan yang sama lepas ni,,,
Azmi Zen: owhhhh ye ke,??? ko tinggal kat arab eyh,???nak tanye skit boleh x,?? heineken 2 ape eyh,??? knp ko like,??? keh,, keh,, keh,, keh,,, ADE SAPE2 TAU X HEINEKEN 2 APE,???
Amirul Apiz: silap hukum nI x buat kat Malaysia je kalau buat mahu sume alim...
Beri Moza Timur X: hukum dunia mana ada takut, aku pernah tengok orang bisu keluar masuk penjara 17 kali. kalo ko tak pecaya ko bleh tanya warden penjara. kalau kes berulang memang kerap laa mereka jumpa
Beri Moza Timur X: boooooo...... hudud pon pakai saksi kalau x der saksi mana leh pancong suke2
Arien Brok: Nmpak mnakutkn..tp ini hukuman d dunia..tp d alm kubur lg dasyat..menakutkn
Salmah Abu Bakar: Kalau dh bunoh orang...hukum mati lh jwb nya kn...
Datuk Seri Panglima: Kenapa perempuan ni dipancung?
Badrul Wan: hukuman tu bole dibuat di malaysia apakandaya kite pelbagai bangse...sudah tentu bangse lain tidak setuju dengan hukuman tersebut..
Ayun Kecik: manisua mmg mcm nie.. aq pelik btol -_-
Mohd Rozi: bodoh kau,berani kau nk lwn hukum Allh ke,
Hilmi Poi Lam: Hukum pancung lg bagus dr gantung Takda Seksa Cube korang fikir kalo gantong nafas takda. Pancung trus MAti tk la seksa :D ALLAH HUAKBAR ADIL!
Hilmi Poi Lam: Islam dh ckp kt umno dulu Suh jalankan hukum hudud kt islam je diorang ckp tk adil sbb islam pancung kaafir gantung
Joe Akops: Ni baru btl...hukum ciptaan ALLAH s.w.t.
Mizi Sharif: mengikut sumber berita,,, amah dari indonesia di di hukum kerana membunuh majikannya,,,, kerana majikan nya telah merogolnya,,,, yang merogol telah mati kena bunoh,,,, yang kena rogol juga telah di hukum kerana membunuh perogol nya,,,,,,,(kita tau orang Arab memang keras hatinya,,, mereka berani buat dan berani tanggung) kerana itu nabi Muhammad saw datang dari kalangan mereka,,, banyak kisah sirah junjungan untuk kita renung,,,,
Hazani Hussin: sbb manusia la kena pancung hudud bukan hak kite hukum hudud hak allah taaala
Muhammad Mikail: ko tak pernah belajr agma islm ea? ko tau tk nme hukumn ni HUDUD?
Ewan Irwan: 1 hri di akhirat bersamaan dgn 1000 thn di dunia lamanya. Dengar bap ni pon dah takot. 1 dosa kta buat duduk kat neraka beribu thn, kali ngan 1000 thn dunia, beratus ribu..ribu..ribu x terkira lmanya kat neraka. Allahuakbar.
Adyrock Starz: x..awak memang salah.menang salah besar....memang bersalah klo x menyebarkan perkara ini.hahaa..klo tidak..semua tidak akan tahu apa itu hukum Hudud..termasuk la aku..haahaa
Muhd Fakir: hukuman paling x menyakitkan adalah hukuman pancung...dimalaysia boleh di jalankan hudud...jika punyai 4 org saksi yg adil hukuman dikenakan...jika x cukup saksi hukuman qias akan digunakan...jika sseorg itu dituduh merogol oleh seorang perempuan dan x cukup 4 orang saksi kemungkinan wanita itu di tuduh memfitnah dan mungkin akan dikena kan hukuman sebat...tapi ingat nk tuduh org menfitnah memerlukan 4 org saksi yg adil juga...hukum hudud ni kena kaji dalam al-quran...cuba lihat ceramah atau perdebatan dr. zakir naik tentang hudud ni...di Malaysia kita belum laksana kan lagi orang melayu kita yg bising ckp x boleh...kamu tu Islam mana kamu ckp x boleh...kamu baca al-Quran kmau faham ke yg kamu ckp xboleh jln hukum hudud...kita ramai ahli agama untuk ape di Malaysia ni...pemimpin minta la bantuan ahli agama untuk sistem perundangan ini...ni main ckp je xboleh...hukum mana kamu pakai...dalil mana kamu pakai...kitab mana kamu pkai..
Zauza Oka Firansyah: seharus nya presiden indo SEMAMPU nya bisa menceggah hal ini.. MANUSIA TAK LUPUT DARI KESALAHAN jangan sok paling suci di dunia.. ALLAH PUN MEMBERI WAKTU UNTUK BERTAUBAT! ingat itu baik2.

VIDEO RAWAK

sds