MelayTv Logo
Thumbnail
keajaiban keris bergerak sendiri

by Are Reh on Wednesday, May 23, 2012
16598 points

perhhh...keris ni memang betul2 bergerak la...ilmu apa ni yang diorang pakai...samapi keris pun blh bergerak dan terbang

Category:
Tags:
Sumbangan:

TINGGALKAN KOMEN

facebook comments:
Ejo Ezuan: mcm pakai tali je..hehehe klu keris yg berdiri aku pn leh buat..klu betul la ade mcm ni bgtau kt mn nk g tngk sdiri.
Joe Marks: ketara sgt tali kalau d perhatikn konsep keseimbgNya. ,., mgkn guna tangsika spy x ketara sgt,.,., klu le msuk sarung sendirila.
ACid CId: buuu.... bohong lebih
Akim Michan Chan: mcm tipu jer..
Haspi Saidin: guna tali.... kalau betul cuba mintak keris tu masuk balik sendiri, cnfrm xboleh.
Encik Panjang: x de bnd yg mustahil dlm dunia ni...
Hafizi Hanip: penah dengar kisah keris...member pn pernah mengalami...tpi yg ni nampak macam tk real keseimbangan nyer tu meragu kn...macam ada tali la...
Putera Shah: tipu ja ni,
Putera Shah: kalau betul, cuba keris tu masuk balik msti nda boleh, kalau ia pun cuba ambil gambar menyeluruh ni trtumpu kat keris ja. msti ada yang putar2 guna tali dari atas.
Putera Shah: memang tiada benda yang mustahil tapi byk benda yang d mustahilkan dan tak mustahil juga manusia terus menipu.
Capit Sharafi: bnda lama the khadam dia sendiri..sbb 2 keris the yg balut dgn kain kuning n kaen putih..kaen 2 dh beza kn sapa owner sblm nie...org yg blaja bnda nie ja tw beza kn....
Muhammad Asri Sambri: tidak percaylah...uhh
Airelz Yusof: tipu lh 2 aku jumpa pon,nk kena bedirikan sendiri itu pon tepi sarun klo asli pon,bkn bleh d rakam2 ni kes tipu...kadam pon reti malu der.. agak2 lh menipu,klo ad keindahannya blh lah cerita ad rezeki jd wit! lah
Kamsani Sani: bela hantu la...br bole bikin..
Fird Pie: Eee btul la ...tu klu suruh p tgok wyg pun ble
Amram Jaya: Ada la tu jampi serapah yg boleh membawa kearah syirik....keris tu nak kena puja n perasap......
Nidzam Jaafar: syirik...boleh memesong aqidah umat islam...ia guna perantaraan...
Putra Abd Majid: hentikanla kerja2 bodoh wahai bangsa ku, tok sahlah dok puja2 sgt keris sejengkal dua ni, dari datuk nenek moyang sampai skrg kita sering tewas dlm pertempuran menetang penceroboh dik kerana senjata ini.
Nor Asirah: mcm gile je.
Norbert Obertz: guna benang la tu puihhhh....tipu je...
Norfaizah Eizah Masza: aku tak percaya la.. tapi kalu keris tadi tu bole masuk ke sarung nya balik. baru aku percaya..
Leo Stiffer: hurmm..mcm tipu jek..coz...care keris tu begerak..mcm di ikat tali..kat pangkal keris tu je...buat r..keris tu...masok dlm sarong dye blek...nak tengok bley ke x...(haihh org2 zaman skunk...nak menipu..tu..menampakkan plak bodohnye).
Hadif Haiqal: ini aku suka
Viisar Sarowi: yolo ko ni tuan.....
FirZz FreeZz: alahai nampai sgt muhong pakai tali~~ time trapung 2 awat x leh dok straight? ikat tali kat bucu 2 agak2 la nak bohong pown~.
Khai Demolisher: syirik...astafirullahallazim!
Hamzah Black Revolutonez: sungguh luar biasa..tidak perna aku melihat keris mcm guna tali... mcm tdk betul je...klo btl kasih masuk balik dlm sarung nya balik.. maaf kan saya.
Rindumu Rinduku Jua: Dari pemerhatian, keris bengong tu kena ikat tali tangsi halus. Manusia yg bengong menjadikan permainannya nampak nyata, dan penonton bengong pun terpedaya......... Berapa kali bengong tu, 3x bengong. Ada juga kes keris boleh berdiri sendiri. Dalam Al-Quran belum lagi saya temui ayat untuk berdirikan keris itu. Sapa2 yang boleh berdirikan itu adalah bantuan jin. Persoalannya: Kalau dapat jin yg boleh beri kekayaan orait jugak. Dapat jin bengong tak faham arahan, amacam?
Rindumu Rinduku Jua: Zarres Hitachi Rasul Nurut Bang Jebat Dapat bela jin bengong letih la woi.......................
Toat Amrullah T. Syarfy: tipulah....
Minah Cun: sya pernah lihat ini,..
Mohd Hafiz: kompom pki tali, tnampak sikit.. pgerakan pun pgerakan tali.. :D
Man Carma: nmpak sgt pergerakan yg mggunakan tali,,, tipuuuu.
Atos ItisMe: bagang..aq pon penah tgk keris bediri..xla mcm nie..mcm pakai tali jewi..bengong!~.
Ana Ju: ajaib tp x leh percaya 100%.
Azman Iman: tipu tu kalau lihat betul2 napak tali tu.
Firdaus Aziz: takpernah tengok depan2 boleh la cakap tipu :)
Onee Eh Eh: puihhh tipu lebih,. aku pernah lihat la,.mana ade keris bergerak ini mcm,.. tali je lebih,.. buduss,..
Lye Ee Miths: mmg tipu pun.... hahaha.. lau keris tu berdiri kenapa x tegak... condong memanjang... tali ikat kat leher keris....
Syed Abdul Aziz: HAHA nampak sanggat ikat guna Tali.
Razieman Julie: Kepal but.... Org yang upload vid ni org bodo pun tak caye
Zainie Saad: Cara keris tu berayun pun dah boleh tahu yg memang ada ikat tali..he hee..
Mohd Hasbullah Nakibullah: mmg tipu pon ,mane keris goyang cam tu ,yg penak aku tgk dpn mate aku sendri x mcm tu pon. nei siap suruh joget lambak lagi, nasib baik dia xsuruh joget dangdut, mengarut .
Onn Isatin: tali ni ada jual kat magie shop...
Muhammad Akhim: keris tue terbang satu hal tp kalau korang perasan pak cik tue hisap rokok nusantara warna merah he3.
Angle Virgo: haha....tipuuuuuuuuuuuuuu...nmpk bebenang halus tadi hahahahha.....jgn buat aib kalo benda tu tak aib...ahhahah.
Tomz Santikey: ntah?
Mustakim Shaary: bohong... tali je tu...
Yusuke Urameshi: Semua Ada yg kt situ bohong
Yusuke Urameshi: Bohonng Dan bodoh mcm keris tu jugak
Danial Cr: org2 bodoh yg cuba buat lawak bodoh tp x jd.. oleh yg demikian, mereka dianggap bodoh sokmo....
Kitajuara Hero: keris bergaya, tapi tangsi tak dapat nama.
Hamba Abdi: ni mmg ad pn...pkai jin...mmg xplik lh bg ak..
Hakimi CoOl: memang gune tali pon.. nk menipu pon agak-2 lah abang-2 sekalian :)
Adzha Azmi: biar lah dyew... huhuhuh
Wan Mohd Azmanuri: hihihihihi..... bangun bangun bangunnn.
Anas Syakirin: hahaha nampak tali kat bayang2 keris tu
Lan Yaq Lee: nampak sangat guna tali.. kalau nak auta pun, buat lah yg terbaik mcm org buat silap mata tu.. ini auta tahap sekolah rendah je ni..
Saja Relaks: tggu keris tu msok blik ja.. tpi x msok..hahaha..
Abat Albert M Sodomon: guna tali magic trick yg paling halus ni..
Go Oo My: bahaya ini...
Chi Benz: nie pkai jin.....
Abat Albert M Sodomon: 1 org saja buli bt tu yg kta knl..yg btl3 punya..
Go Oo My: siapa?
Abat Albert M Sodomon: ko taw jg..nda boleh sebut nama dia..bp dia main gitar da sopuk
Angah Azly: nampak bebenar menipunya ,,,
Ku Jai: yg ni mmg plawok.. tp aku pernah tgk yg betul2 punya masa kat kampung..
Ku Jai: tau xpa.. budak2 tadika pun blom tentu percaya..
Aizen Sousuke: pakai benang ek ?? supaye tk nmpk xD
Razlan Lanlan: wakaka trick tadika..budak lima tahun pon tau ni pakai tali..
Wa Rock: TIPU! kala tgk betul2 nampak tali tuh....
Begon Sulaiman: wow betulkah tu.
Hery Kodok: pembohong.
Bunga Padi: nie bkn ajaib, ni keja jin...bersahabat ngan jin ler nih, pas2 dok pekena orng kampung, pergh!
Akkuuhh Si Branislove: pnipu sangt kau,, dah jlas keris ntu guna tal. i
Deni Es Blue: emang anjink...itu dukunnnn cabullll....bohong semua tu
Hanz Skarz: nmpak gerakan keris tu pun dah mcm ada tali putih . FAKTA kenapa ada kain warna putih d bawah keris tu ?
Soffi Jufri II: ktrowg x bodo seperti mne si pembuat video nie... msok blik la... tgok... law boleh msok.. brape jew aku byar...
Genji Takiya: bodoh betul... suruh keris bgn je tp terus bergerak...aku pernah tgk jgak org bt lau suruh berdiri keris berdiri je x la bergerak mcm kena pin kuda...hahaha.
Achik Bidor: bodo... menipu je.....
Amer Lgg: aku percaya... aku memang percaya keris ni berdiri menggunakan tali... benda2 camni mmg ada...
Ando Badguy: haramjadah bodoh btul la.. gerak tali bukan gerak tari..
Shah Muzamil: lawak bodo
Hanafi Syafiqa: hehe....komen pe2 pon..tp kite jgn lupe tentang warisan melayu.....xplik klau keris boleh bergerak sendri yg boleh terbang pon ade...........
Setia Hujung Nyawa: keris yg blh gerak sendri hnya keris yg penh makan darah org..keris arwah tok aku pnh gerak tp xla gaban mcm 2...dia hnya gegar kan sarung nya..bla tuan pnya keris sudh meningal keris pn kna di tanam jga..xkira la kat mn pn nk tanam.. tp klu untuk minta no ni, nmpk sngt di tipu hidup2...sb keris dia xkn tulis no...
Aiman Tak Kisah: susah nk cye.
FirnanDo HernanDez: keris macam lancau.....agk2lh nk tipu...
Rudy Adad: ketara betul talinya...ehehhehe
Hadi Cruzi: INI KERIS ADA JIN.ITU PSAL GRAK SNDRI.
Koi Ore Kelate: baik hantar saje keris 2 ke Israel.
Rayyan Danish: Nk menipu pn agak2 laa..
Shah Dins: Hahahahhahaaaaa
EdDy HaZmy: macam mana tali tu di ikat? sedangkan keris tu condong \ ??? kalau ikatan nya pada hulu keris.. semestinya keris tak condong | ...
Muhamad Hussaini Komeng: smpan2 la bodoh 2 dlm almari sikit~~.
Wan GagahtpPemalu: PERGHHHHHHHHHHH! KAGUM ~tak pernah lg sy melihat kejadian seperti ini..1st time dalam idup tgk keris kene paksa bangun dan disuruh menari? apakah ini? melayu yg gilakan populariti bersandarkan keris sakti? penipuan alam ghaib? eh puki..ptuih!
Starz Rebel: Ajaibnyeeeee ~tangan didada mata keatas~.
Mohd Bakhtiar Haluan Kiri: penipuan yang amat ketara, pengawalan filamen@benang putih yang kurang pro..
Adly Ikhwan: kanak2 riang je kena tipu...
Syazlans Master: 3gp mmglh inda brape nmpk talinya...huhuhu...pnipu besar.
Nengky Chia: nampak tali tuch.

VIDEO RAWAK

sds